Bloggintresserade

30 sep. 2013

Ovan molnen



Vi fortsätter vår färd ... 



.... och åker över Dolomiterna ...



.... en fantastiskt vacker väg.







Här är vi på toppen i passet Pordoi.
En bit högre opp på toppen av berget kunde man komma med linbanan. 























Vägen ner var mycket varierande.



Vackra orten Cortina 



Vi närmar oss hösten och kylan mer och mer på vår färd norrut ...



.... och här har vi nu kommit in i Österrikes ...



..... vackra landskap med små byar och kyrkan alltid i mitten



Regnet möter oss på vägen opp till högsta berget ... 
Grossglockner.



















Två tunnlar vi åkt igenom ... som syns mitt i bilden.



En ensam våt och genomkall cyklist som tagit sig ända opp. Ofattbart.



Spännande väg ovan molnen ....



..... och dimman som drar in, och känslan av stupet nedanför var skrämmande.



Skönt att komma fram till Zell am See och se alla vackert dekorerade hus.

13 kommentarer:

  1. Wat is dit mooi dit is puur genieten.

    SvaraRadera
  2. Wow For en fantastisk tur, nydelig reiseskildring
    Og for et spennende reisemål :)

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt ... och på samma gång "skrämmande" ...
    (Du vet ju hur jag är ;O))
    TUSEN TACK för alla bilder vi får!!
    ♥ KRAM, ses snart :)

    SvaraRadera
  4. Bekanta vyer det där .Husmålningarna minns jag från Garmich Partenkirchen dom var fantastiska han aldrig få något fot på den tiden fanns det ju bara små digitalkameror .Tack för alla fina bilder och ha det bra ,nette

    SvaraRadera
  5. Very nice places and FANTASTIC pictures..... they are all BEAUTIFUL.

    SvaraRadera
  6. nice reportage, beautiful mountains...

    SvaraRadera
  7. Vad kul att se dina bilder! Det påminde mig om förr....när jag åkte med MC:n genom Europa under många somrar....lovely :)

    SvaraRadera
  8. Anonym21:21

    Det är så vackert att se på bilderna....men jag har nog legat själv på bilgolvet och inte tittat opp en enaste gång
    om jag varit i din position.
    Kram Margaretha

    SvaraRadera
  9. Byłaś w miejscach, które też podziwiałam. Zrobiłaś wspaniałe zdjęcia mimo iż pogoda Ci to utrudniała. Pozdrawiam.
    Du har varit på platser som också beundrade. Du gjorde bra bilder trots vädret du störs. Yours.

    SvaraRadera
  10. Jättefina bilder!

    SvaraRadera
  11. Tusind TAK for turen! Jeg nød den i særlig grad. Var på netop denne rute med mine forældre for mange år siden og det var vidunderligt for mig at gense stederne!

    Hilsen fra Danmark,
    Dorthe

    SvaraRadera
  12. GUD så häftigt. Vilket bilddokument.
    Otroligt fina bilder.
    Jag hade varit asskraj i dimman på de där serpentinvägarna.
    Kram!

    SvaraRadera