Bloggintresserade

18 nov. 2013

Santa Claus



Här har vi norra Polcirkeln som går genom tomtebyn.







Fina hus med souvenir- och julförsäljning



Vackra fönster



Posthuset



Stickning på gång



Renslädåkning







Skymningen kommer tidigt.



Rovaniemi i vinterskrud



Kanske lite tidigt med jultomten men vi har besökt honom oppe i Lappland.
Det var inte mycket vi fick se av honom, två fotoklick och sen var nästa på väg in i hans kammare.
Vi fick inte heller ta några egna bilder. För övrigt bestod tomtelandet av bara försäljning.  
**
Tack för alla fina kommentarer och svar på frågan till förra inlägget är ...
plexiglasskivor som drar till sig ultravioletta strålar och därav blir självlysande.


8 kommentarer:

  1. Vackra bilder på vackra saker. I år sätter jag dock julen i halsen. Härnere har julskyltningen startat... Mina klappar går i år till Stadsmissionen och Filippinerna för jag har tröttnat på kommersen o drabbas av dåligt samvete när jag ser allt uppdukat.....
    Fast visst är det något visst med jul o alla de traditionella sakerna kring julen!
    Fina bilder!

    SvaraRadera
  2. De to sidste billeder er rigtig gode. De har nogle fine, dæmpede farver og en god komposition.
    Hilsen
    JetteMajken

    SvaraRadera
  3. wat mooi wat een heerlijke sfeer laat je hier zien geweldig.

    SvaraRadera
  4. Freat series,but time is passing so quickly!! Boom & Gary of the Vermilon River, Canada.

    SvaraRadera
  5. I loved seeing Santa Claus' reindeer!

    SvaraRadera
  6. Jag vill dit nånstans, men jag vet inte riktigt om det ligger i Rovaniemi, det heter Kakslauttanen......älskar ju massor av snö och kyla! Men nån gång ska jag väl komma iväg till Kakslauttanen.....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Vilka fina bilder!

    SvaraRadera
  8. Mina μου,
    Τι ονειρικές φωτογραφίες, με κάνεις να νοιώθω παιδί!
    Ζεις σε ένα πανέμορφο μέρος, δίπλα στην φύση! Τι ζεστασιά!!!
    Σ΄ευχαριστώ για τον περίπατο, στο σπίτι του Αϊ Βασίλη!

    SvaraRadera